You are hereVakantietijd maar geen Vakantieweer...

Vakantietijd maar geen Vakantieweer...


By Reinier Goosens - Posted on 23 February 2011

Datum # Leden Route Afstand Chauffeur Ritkapitein
25 Jul 32 leden Haringvliet KM
WeekendNr Weer Temp Windrichting Windkracht
1030 Lichte regen

Vandaag de eerste rit in de zomervakantie. Echter het weer wat hier bij hoort blijft afwezig. Het is bewolkt en regenachtig. Toch rijden wij vandaag met 32 leden en een gastrijder in mooi Bianchi tenue. Chauffeur van dienst is Mark de Kok die samen met zijn zoontje de bus bestuurd.

René van Dongen is ritkapitein en doet dit voortreffelijk. Na Moerstraten rijden we via Steenbergen weer eens na lange tijd de Boompjesdijk naar Dinteloord. Vandaag geen topless vrouwen aan de Boompjesdijk want dat laten onze weergoden niet toe. Na Dinteloord rijden wij richting Willemstad alwaar wij de Volkerakbrug passeren. Gelukkig hebben wij geen zware buien maar al die mieserregen maakt de wegen vochtig en uiteindelijk zijn ook mijn kleren goed nat. Na de Haringvliet rijden wij het eiland Goeree-Overflakkee op. Weinig dynamisch is het hier op de zondagmorgen maar wel mooi en prima om te fietsen. Zo passeren wij o.a. Den Bommel en Stad aan ’t Haringvliet. René is de hele rit voorin te vinden maar er wordt goed gewisseld op kop. Ja zowel A als B rijders verzaken niet en het tempo is prettig. Na Stad aan t’Haringvliet last onze ritcommissaris een plasstop in een het is hilarisch op te zien hoe goed o.a Wouter de meute in bedwang houdt als Corrie aan het plassen is. Tsja als enige dame heb je natuurlijk ook recht op enige privacy. Helaas wordt iets verder Rob Franken gebeld dat het zeer slecht gaat met zijn schoonvader en brengt Mark hem terug naar BoZ. Zonder bus rijden wij verder en tot aan de finales zijn er gelukkig geen lekke banden. De Philipsdam wordt zeer beschaafd beklommen. Uiteraard wel met vijven naast elkaar maar in een keurig tempo wat iedereen goed kan bijhouden. Jan Hermus concludeerd zelfs dat dit niet des Markies is.

Na de Philipsdam komen wij weer in vertrouwd gebied en schuiven de eersten naar voren om de finale te rijden.

Met slechts 9 man starten wij de A finale. Corrie rijdt rechtstreeks naar Tholen en o.a. Ruben, Perry en Frank sluiten aan bij de B. Na het neutrale stuk is het Jan Kees die de eerste demarrage pleegt. René rijdt het gat dicht en poeft daarna meteen zelf weg. Het is Renzo die de verantwoordelijkheid neemt maar de rest heeft nog geen ambitie om over te nemen of kan niet zodat René vrij snel een aardig gaatje heeft. Van mij mag hij winnen en ik ben blij dat ik tot dan toe goed mee kan. Maar na de bocht bij de zwarte ruiter wordt alles anders. Het is Rob N. die alles in een spleitende versnelling legt en Charl en Joop meeneemt maar daarna valt er een gat. Robbert geeft alles een rijdt er met moeite naar toe met Jan Kees in zijn wiel. Helaas lijkt hier het doek te vallen voor Renzo, Richard en mij. Toch rijden wij er met ons drieeen hard en even lijkt het lukken om aan te sluiten. Totdat René lek rijdt (wat heeft hij toch met die finale richting Halsteren) en even wordt geinspireerd door Bjarne Riss in zijn tijdrit in de tour van ’98, je weet wel een potje fiets werpen. Renzo besluit om bij René te blijven en dan zijn de kansen van Richard en mij meteen verkeken. Verder op de Rubeerdijk moeten later ook Joop en Robbert uit de kopgroep lossen en zijn het Jan Kees, Charl en Rob die onderling de prijzen letterlijk verdelen. Rob is aan de beurt, hij komt solo aan en Charl heeft niet meer gesprint. 

Helaas ligt de bocht na de steentjes bocht er glad bij en schuiven Joop en ik nog onderuit, niks ergs maar wel een diepe vleeswond in mijn knie. Ook bij de B gingen hier naar ik heb vernomen René Punt en Wouter onderuit.

Bijde B won Albert Engels na een passieve finale die pas erg laat op gang kwam.

De koffie bij Corné en Lian smaakt weer goed en gezien de finales is er weer genoeg gesprekstof. Komende weken maar eens lekker uitrusten in Italië, een beejte klimmen en boodschappen doen voor Sjel. Tot over 3 weken.

Lars van der Beek.